Köpvillkor

ALLMÄNNA VILLKOR
Kan verka stelt och tråkigt men är till för allas bästa:)
För att handla hos Inreda Utreda måste du vara 18 år gammal. Är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.
- Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms.
- Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.
- Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Inreda Utreda förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras.
- Dina kontaktuppgifter kommer endast att ses och behandlas av Inreda Utreda, detta för att vi på ett enkelt sätt ska kunna ta hand om dig på ett bra sätt. Dina kontaktuppgifter kommer aldrig säljas eller på annat vis spridas till tredje part utan ditt godkännande.
- Alla varor som saluförs på Inreda Utreda shop är godkända och får marknadsföras i Sverige. Alla varor som saluförs och presenteras i nätbutiken finns inne på lager (om inget annat anges). Lagerstatus uppdateras löpande manuellt, och vi reserverar oss för mindre avvikelser. Om varan ej kan levereras kontaktas kunden direkt via e-mail eller telefon.

BETALNINGSALTERNATIV
Hos oss kan du betala med kredit-/betalkort samt faktura via Klarna

KREDIT-/BETALKORT
Väljer du att betala med kort betalar du ingen kortavgift. Vid en eventuell retur görs en återbetalning till det kort som användes vid köpet. Vi tar emot betalningar från VISA, MasterCard , American Express och Eurocard. När du betalar med kort hanteras betalningen av vår betalningspartner payson för att garantera en snabb och säker betalning. Inreda Utreda sparar aldrig dina kortuppgifter, all information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL).

INRIKESLEVERANSER
Inom Sverige skickar vi alla våra paket med DHL. Vår ambition är att leverera din vara inom 2-5 arbetsdagar, med reservation för förseningar. Vid över 5 arbetsdagars försening kontaktas du för ny förslagen leveranstid. Vid eventuell försening har du alltid rätt att häva ditt köp. Vid köp av vår egen produktdesign IU. design tar leveransen upp till 14 dagar.

DHL Servicepoint 69 SEK – Ditt paket kommer för uthämtning till närmaste serviceombud.
Mer om detta kan du läsa på www.servicepoint.se

Alla försändelser med aviseras, var därför noggrann med att ange rätt mobilnummer och rätt mailadress. För att hämta ut ditt paket behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation. Du kan alltid följa din försändelse genom länken ”Spåra min försändelse” som du får i din orderbekräftelse. Alla paket ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta under Outlösta paket.

OUTLÖSTA PAKET
Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 299 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

RETURER, BYTEN & REKLAMATIONER
Du har alltid 14 dagars öppet köp i enlighet med Konsumentköplagen www.kov.se Detta förutsätter att varan returneras i originalskick, det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och eventuell förpackning bibehållen. Naturligtvis har du rätt att pröva varan. På grund av hygieniska skäl omfattas ej underkläder och örhängen av ångerrätten.

RETURER & BYTEN
Du betalar själv din returfrakt tillbaka till oss, retursedlar skickas endast ut vid godkända reklamationer. När din retur är administrerad kommer du att få bekräftelse på detta via mail. Administreringen sker vanligtvis 3-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit din retur. Har du skickat din retur som ett Rekommenderat brev med Posten AB (www.posten.se) eller paket med DHL (www.servicepoint.se) kan du själv spåra din retur för att se när vi mottagit den.

Inreda Utreda shop
Vinstorpsvägen 47a
234 35 Lomma
För frågor: info@daniellawitte.se, 0735-262669,

REKLAMATIONER
När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på kvalitet av våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta motta en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Beskriv felets art och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Ofta kontaktas leverantören direkt för ett utlåtande.

Vid en godkänd reklamation skickar vi dig en retursedel, antingen via mail eller via vanlig post. Denna retursedel ger dig fri frakt tillbaka till oss, andra returkostnader ersätts ej.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen www.konsumentverket.se och vid en eventuell tvist följer Inreda Utreda Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.